Voortreffelijk beheer van onze organisatie
Wase Werkplaats vzw wil mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kansen bieden om hun leven in eigen handen te nemen. Wij geloven dat we die doelstelling het best bereiken door onze organisatie voortreffelijk te beheren, zowel op economisch als op maatschappelijk vlak.
  • Voor onze klanten hanteren we wereldstandaarden op gebied van kwaliteit, veiligheid, milieu en voedselveiligheid. We beogen onze klanten steeds een meerwaarde te bieden door een voortreffelijk eindproduct af te leveren en voor hen een maatschappelijk verantwoorde partner te zijn.
     
  • Voor onze medewerkers met een maatwerkstatuut willen we de referentie zijn op gebied van tewerkstelling in onze regio. We willen hun talenten verder ontwikkelen, en dat dicht bij huis. Dankzij de grote diversiteit aan activiteiten en intensieve begeleiding, kunnen we hen een job op maat bieden.

We streven ernaar te behoren tot de top van onze sector, daarom engageren we ons om onze dienstverlening steeds te overtreffen. Ons gevarieerd aanbod bestaat uit: verpakken, labelen en controlewerk, technische handling/montage, ontpakken/demontage en groen- en natuurbeheer. Enkel door het leveren van hoge kwaliteit op alle vlakken, kunnen we onze organisatie op lange termijn handhaven. De volgende pijlers verduidelijken ons engagement.

 

  • Naar een veilige en gezonde werkomgeving

    We hechten veel belang aan de gezondheid en arbeidsvreugde van onze werknemers. Daarom verbinden we ons ertoe een veilige en gezonde werkomgeving (conform ISO 45001) te realiseren om hiermee werk-gerelateerde letsels en gezondheidsproblemen te voorkomen. Het creëren van optimale arbeidsomstandigheden door het wegnemen van gevaren en verminderen van veiligheid -en gezondheidsrisico’s is voor Wase Werkplaats een uitdaging en tegelijk een drijfveer.

    Om optimaal te kunnen samenwerken engageren we ons tot het onderhouden van een overlegstructuur die gericht is op het betrekken van alle medewerkers. Via hun vertegenwoordiging zullen zij dan ook geconsulteerd worden en gevraagd worden om te participeren bij het vormengeven van diverse onderdelen van het veiligheid -en gezondheidsmanagementsysteem.
     
  • Naar een excellente dienstverlening

    Om onze dienstverlening te optimaliseren, nemen we feedback van klanten ernstig. We willen voor hen een waardevolle partner zijn, die zich op allerlei vlakken positief onderscheidt. Behalve aan proceskwaliteit (conform ISO 9001), bouwen we ook verder aan product -en voedselveiligheid (conform ISO 13485, ISO 22000).

    Hiervoor is het van cruciaal belang dat de gevaren op deze gebieden voortdurend worden gemonitord en beheerst. Omdat de veiligheid van de eindconsument centraal staat, wordt dan ook bijzondere aandacht gegeven aan hygiëne en efficiënte communicatie doorheen de productketen. We zien dit als overtuigende troeven in een sterk concurrentiële markt.
     
  • Naar een minimale belasting van het milieu

    We verbinden ons ertoe om verstandig om te gaan met beschikbare middelen, energiebronnen en beperken het afval zoveel mogelijk. We volgen de innovaties en evoluties op gebied van milieubeheer en passen ze toe waar mogelijk. Bovendien presenteren we ook milieu-ondersteunende oplossingen aan onze klanten.
     
  • Volgens nationale en Europese wetten en normen

    Het geïntegreerd managementsysteem van Wase Werkplaats vzw beoogt het voldoen van de bedrijfsactiviteiten aan alle toepasselijke wet –en regelgeving. Belangrijk hierbij is de sectorspecifieke kwaliteits-, milieu- en veiligheidszorg in voorzieningen voor sociale integratie van personen met een handicap (Decreet van 12 juli 2013 betreffende maatwerk bij collectieve inschakeling).
     
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen

    Wase Werkplaats kreeg haar opdracht en bestaansreden vanuit de lokale gemeenschap, dus is het voor ons heel bijzonder dat we ook wat kunnen teruggeven aan de samenleving. We trachten de juiste balans te vinden tussen het welzijn van onze medewerkers, de maatschappij, een beter milieu en goede economische resultaten. We toetsen ons beleid steeds af aan de maatschappelijke context.
     
  • Naar een interactieve organisatie

    We bouwen aan een overlegstructuur die inspraak, betrokkenheid, informatie en opleiding omvat. Hierbij schenken we aandacht aan iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken is bij Wase Werkplaats: klanten, medewerkers, bestuurders, leveranciers, overheden en controleorganismen. Het communicatieplan evalueren we op regelmatige tijdstippen en stemmen we af op de actualiteit.

Een geïntegreerd managementsysteem helpt ons dit beleid rond kwaliteit, veiligheid, milieu en voedselveiligheid te realiseren. Er wordt vertrokken vanuit een Strategy House dat door het management wordt opgesteld en up-to-date wordt gehouden. Hierin worden strategische doelstellingen, in lijn met de missie van het bedrijf, vertaald naar kritische succesfactoren en meetbare Key Performance Indicatoren (KPI’s).

De doeltreffendheid van het managementsysteem wordt beoordeeld op basis van: klantentevredenheid, klachtenbehandeling, medewerkerstevredenheid, resultaten van interne en externe audits en proces- of productprestaties. Deze werkwijze garandeert onze ambitie om steeds te verbeteren. Bovendien geloven wij dat goede resultaten het gevolg zijn van excellent leiderschap dat het beleid en de strategie stuurt, medewerkers begeleidt, partnerschappen afsluit en middelen en processen beheert.


In naam van het hele directieteam

Lucas Marain
Algemeen directeur